InComfort Assuradeuren stockfoto groep mensen

Welkom bij InComfort!

Wij zijn InComfort, een volmachtbedrijf gespecialiseerd in verzuim- en inkomensverzekeringen. Als volmachtbedrijf beheren we uw verzekeringen namens de verzekeringsmaatschappij. Op deze pagina leest u meer over de overstap van uw huidige verzuimverzekering naar ons.

De voordelen voor u

Vanaf 1 januari 2026 worden uw verzekeringen ondergebracht bij InComfort. Dit biedt u belangrijke voordelen:

  • Een goede, snelle en persoonlijke service zonder ingewikkelde procedures.
  • Uw claims worden snel opgepakt en afgehandeld, omdat InComfort deze zelf beheert en mag afhandelen. Door de snelle afhandeling van InComfort krijgt u meer grip op de behandeling van ziekmeldingen.
  • Extra diensten tegen gereduceerd tarief om verzuim te voorkomen en te verkorten. Hiervoor werken we samen met verschillende partijen, zoals: Hallo Slaap (kosteloos), Zorggenoot, Difit, Kijk op verzuim en Mental Move. Zo kan een casemanager van InComfort u helpen bij het voorkomen en verkorten van het ziekteverzuim in uw bedrijf.
  • U krijgt meer inzicht in uw verzuim via InComfort. Denk aan informatie over het type verzuim en hoe uw verzuim zich verhoudt tot vergelijkbare bedrijven.
  • U heeft keuzevrijheid, omdat InComfort met verschillende verzekeraars samenwerkt. Zo kunt u makkelijker overstappen als u dat wilt en producten van verschillende verzekeraars combineren. Hiermee kan ook de verzuimbegeleiding door blijven gaan.
  • Administratief gemak met het werkgeversportaal van InComfort. Kiest u bijvoorbeeld voor een andere verzekeraar waar InComfort mee samenwerkt? Dan hoeft u uw werknemersgegevens niet opnieuw in te vullen.
  • Heeft u een salarispakket van AFAS, Exact Online, Loket.nl, Nmbrs of ADP? Dan kunt u dat koppelen aan het werkgeversportaal van InComfort. Dit zorgt voor nog meer gemak en tijdsbesparing.

Hoe verloopt de overstap?

  1. U ontvangt een bevestiging van uw huidige verzekeraar dat uw verzekering is beëindigd.
  2. Aan het eind van het jaar ontvangt u van InComfort een nieuw polisblad. Deze krijgt u mogelijk via uw adviseur.
  3. U behoudt uw eigen arbodienst, maar mogelijk krijgt u wel nieuwe contactgegevens. Deze sturen wij u aan het eind van het jaar.
  4. Vanaf 1 januari 2026 maakt u gebruik van een nieuw portaal voor het aan- en afmelden van uw ziekmeldingen. De inloggegevens met een duidelijke instructie ontvangt u eind van het jaar. Meer lezen over het verzuimportaal? Klik hier!  

Belangrijk: tot 1 januari 2026 moet u uw ziekmeldingen doen bij uw huidige verzekeraar. Zij handelen ook alle lopende ziekmeldingen af.

Wat blijft hetzelfde?

  • uw eigen adviseur/tussenpersoon
  • uw arbodienst
  • de polisvoorwaarden (versie 2025)
  • uw polisnummer

Wat verandert er?

  • u krijgt een nieuw portaal voor ziekmeldingen
  • u krijgt andere contactgegevens van uw arbodienst
  • ziekmeldingen tot 01-01-2026 moet u bij de oude verzekeraar melden
  • betaalt u rechtstreeks aan de maatschappij? Dan ontvangt u voor de eerste premie een factuur. Wilt u deze betaling handmatig naar ons overmaken? Wilt u dat we uw premie voortaan automatisch afschrijven? Geef dan een nieuwe incassomachtiging af.

InComfort werkgeversportaal

InComfort heeft een eigen portaal voor het aan- en afmelden van ziekmeldingen. In dit portaal voert u de gegevens van uw werknemers in. Dit is eenmalig extra werk, maar het voordeel is dat u in de toekomst makkelijk kunt switchen van verzekeraar binnen InComfort. U kunt dan hetzelfde portaal blijven gebruiken.

Download hier handleiding

Vragen?

Heeft u vragen over het portaal? Neem dan contact met ons op.

Bel tijdens kantooruren naar 024-374 16 60. We staan voor u klaar.

Stel ons gerust uw vraag

024-374 16 60
Wij nemen de regelgeving met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens serieus en hechten veel waarde aan de bescherming van uw privacy. Bekijk hier ons Privacy statement.