Welkom bij InComfort!
Wij zijn InComfort, een volmachtbedrijf gespecialiseerd in verzuim- en inkomensverzekeringen. Als volmachtbedrijf beheren we uw verzekeringen namens de verzekeringsmaatschappij. Op deze pagina leest u meer over de overstap van uw huidige verzuimverzekering naar ons.
De voordelen voor u
Vanaf 1 januari 2026 worden uw verzekeringen ondergebracht bij InComfort. Dit biedt u belangrijke voordelen:
- Een goede, snelle en persoonlijke service zonder ingewikkelde procedures.
- Uw claims worden snel opgepakt en afgehandeld, omdat InComfort deze zelf beheert en mag afhandelen. Door de snelle afhandeling van InComfort krijgt u meer grip op de behandeling van ziekmeldingen.
- Extra diensten tegen gereduceerd tarief om verzuim te voorkomen en te verkorten. Hiervoor werken we samen met verschillende partijen, zoals: Hallo Slaap (kosteloos), Zorggenoot, Difit, Kijk op verzuim en Mental Move. Zo kan een casemanager van InComfort u helpen bij het voorkomen en verkorten van het ziekteverzuim in uw bedrijf.
- U krijgt meer inzicht in uw verzuim via InComfort. Denk aan informatie over het type verzuim en hoe uw verzuim zich verhoudt tot vergelijkbare bedrijven.
- U heeft keuzevrijheid, omdat InComfort met verschillende verzekeraars samenwerkt. Zo kunt u makkelijker overstappen als u dat wilt en producten van verschillende verzekeraars combineren. Hiermee kan ook de verzuimbegeleiding door blijven gaan.
- Administratief gemak met het werkgeversportaal van InComfort. Kiest u bijvoorbeeld voor een andere verzekeraar waar InComfort mee samenwerkt? Dan hoeft u uw werknemersgegevens niet opnieuw in te vullen.
- Heeft u een salarispakket van AFAS, Exact Online, Loket.nl, Nmbrs of ADP? Dan kunt u dat koppelen aan het werkgeversportaal van InComfort. Dit zorgt voor nog meer gemak en tijdsbesparing.
Hoe verloopt de overstap?
- U ontvangt een bevestiging van uw huidige verzekeraar dat uw verzekering is beëindigd.
- Aan het eind van het jaar ontvangt u van InComfort een nieuw polisblad. Deze krijgt u mogelijk via uw adviseur.
- U behoudt uw eigen arbodienst, maar mogelijk krijgt u wel nieuwe contactgegevens. Deze sturen wij u aan het eind van het jaar.
- Vanaf 1 januari 2026 maakt u gebruik van een nieuw portaal voor het aan- en afmelden van uw ziekmeldingen. De inloggegevens met een duidelijke instructie ontvangt u eind van het jaar. Meer lezen over het verzuimportaal? Klik hier!

Belangrijk: tot 1 januari 2026 moet u uw ziekmeldingen doen bij uw huidige verzekeraar. Zij handelen ook alle lopende ziekmeldingen af.
Wat blijft hetzelfde?
- uw eigen adviseur/tussenpersoon
- uw arbodienst
- de polisvoorwaarden (versie 2025)
- uw polisnummer
Wat verandert er?
- u krijgt een nieuw portaal voor ziekmeldingen
- u krijgt andere contactgegevens van uw arbodienst
- ziekmeldingen tot 01-01-2026 moet u bij de oude verzekeraar melden
- betaalt u rechtstreeks aan de maatschappij? Dan ontvangt u voor de eerste premie een factuur. Wilt u deze betaling handmatig naar ons overmaken? Wilt u dat we uw premie voortaan automatisch afschrijven? Geef dan een nieuwe incassomachtiging af.
InComfort werkgeversportaal
InComfort heeft een eigen portaal voor het aan- en afmelden van ziekmeldingen. In dit portaal voert u de gegevens van uw werknemers in. Dit is eenmalig extra werk, maar het voordeel is dat u in de toekomst makkelijk kunt switchen van verzekeraar binnen InComfort. U kunt dan hetzelfde portaal blijven gebruiken.
Download hier handleiding

Vragen?
Heeft u vragen over het portaal? Neem dan contact met ons op.
Bel tijdens kantooruren naar 024-374 16 60. We staan voor u klaar.